ΑΝΑΒΙΩΣΗ TOY "TOURIST TROPHY ΨΥΧΙΚΟΥ" -
ΓΙΟΡΤΗ ΚΛΑΣΣΙΚΗΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ
Το Ελληνικό Μουσείο Μοτοσυκλέτας και ο Δήμος Φιλοθέης - Ψυχικού, μετά από αρκετές δεκαετίες, αποφάσισαν να "αναβιώσουν" ένα παλιό αγώνα μοτοσυκλετών, που γινόταν στο Ψυχικό από το 1929 ως το 1968 !!!
Τι λέτε ρεεΕεεΕε...? Πως... τι... ποιόν αγώνα...?
Εμείς δηλαδή οι ιθαγενείς του πολύπαθου αυτού τόπου, που ασχολούμεθα και με το σπορ παιδιώθεν,
πως ακούμε για πρώτη φορά αυτό το... ποίμα ??
Η πιό λογική εξήγηση είναι πως η θλιβερή προηγούμενη γενεά, είχε κάνει γαργάρα το δρώμενο,
προφανώς "για να μην πάρουν τα μυαλά μας αέρα"
και γεμίσει το ευγενές μας προάστιο "τεντυμπόηδες",
αντί να παν να φυσήξουν τα μούτρα τους,
μπας και συνέλθουν...
Αν λοιπόν κατάλαβα καλά και με κάθε επιφύλαξη,
τον Μάιο του 1929, πριν από 87 χρόνια δηλαδή,
έγινε στο Ψυχικό ο πρώτος αγώνας circuit μοτοσυκλετών στην Ελλάδα !!!
Πρόκειται περί του πρώτου αγώνα ταχύτητας μοτοσυκλετών που έγινε στη χώρα,
σε χωμάτινη κυκλική πίστα, οργανωμένος σύμφωνα με διεθνή πρότυπα (μου είπαν ότι τηρήθηκαν οι προδιαγραφές αντίστοιχης Αγγλικής διοργάνωσης, που γινόταν από το 1907) και ονομάστηκε
"1ο TOURIST TROPHY ΨΥΧΙΚΟΥ" !!
Αυτό κι αν ήταν πρωτοποριακό για την εποχή,
σε καιρούς που η μοτοσυκλέτα έκανε τα πρώτα της βήματα παγκοσμίως, πόσες να κυκλοφορούσαν τότε κι εδώ...
Κι όμως απ ότι φαίνεται, ο αγώνας είχε μεγάλη επιτυχία και το επιβεβαιώνει η μονιμοποίησή του για 4 δεκαετίες, ως το 1968 !!!
Την πρωτοβουλία για την "αναβίωση" του παλιού αγώνα πήρε το Ελληνικό Μουσείο Μοτοσυκλέτας και φυσικά τίποτα δεν θα μπορούσε να γίνει αν ο Δήμος Φιλοθέης - Ψυχικού δεν συμφωνούσε.
Βάζω σε εισαγωγικά την "αναβίωση", διότι στην πραγματικότητα δεν πρόκειται περί αγώνα ταχύτητας,
αλλά για μια γιορτή-επίδειξη που αφορά κυρίως την παλαιά μοτοσυκλέτα, αυτό που συχνά ονομάζεται
κλασσική μοτοσυκλέτα.
Έτσι την Κυριακή 16/10/2016, στην πρώτη πλατεία Ψυχικού που στεγαζόταν το ένδοξο BLUE BELL,
μαζεύτηκαν οι φίλοι της μοτοσυκλέτας, για να παρακολουθήσουν δύο "αγωνιστικά" σκέλη
κλασσικών μοτοσυκλετών, το πρώτο με μηχανές κατασκευής από το 1946 ως το 1968
και το δεύτερο με τις παλαιότερες με χρονολογίες κατασκευής από το 1910 ως το 1945 !!!
Στον χάρτη βλέπουμε την διαδρομή που ακολούθησαν οι μοτοσυκλέτες.
Θεωρείται πως είναι η ίδια με την παλαιά κι όποιος θέλει το πιστεύει...
Από νωρίς το πρωί ο κόσμος μαζεύτηκε στην πλατεία, που είχε καταληφθεί από τους διοργανωτές και τους αγωνιζόμενους, με όλα τα απαραίτητα και αρκούντως φαντασμαγορικά αξεσουάρ.
Κατατοπιστικά μας ενημέρωναν από ηχητική εγκατάσταση για ότι λεπτομέρεια αφορούσε τους παλιούς αγώνες, αφού υπήρχαν ως και παλαιοί συμμετέχοντες, αλλά και για ζητήματα που αφορούσαν την σύγχρονη φιέστα...
Η ηλιόλουστη μέρα βοήθησε μία κατ' εξοχήν υπαίθρια δραστηριότητα, γιατί κανένας δεν θέλει να φανταστεί τι θα συνέβαινε σε περίπτωση κακοκαιρίας...
Προηγήθηκαν στις 10:30 - 11:00 π.μ. τα "δοκιμαστικά", ώστε οι συμμετέχοντες να γνωρίσουν την "πίστα"...
Στο πρώτο σκέλος των αγώνων που ξεκίνησε λίγο μετά τις 11:00 π.μ. έλαβαν μέρος μηχανές κατασκευής 1946-1968. Αρκετές οι συμμετοχές, κούκλες οι μηχανές, πανηγυρική η ατμόσφαιρα...
Το ωραίο φύλο δεν μπορούσε να απουσιάζει...
Βρουμ βρουμμμ...
Η εκκίνηση του δεύτερου σκέλους περί τις 11:45 π.μ.
όπου συμμετείχαν μηχανές που κατασκευάστηκαν την περίοδο 1910-1945, μάλλον έκλεψε την παράσταση,
καθώς δεν έχει κανείς εύκολα την ευκαιρία να δει σε κυκλοφορία, τόσο παλιά "εργαλεία" !!!
Η παλαιότερη μοτοσυκλέτα που προφανώς τιμητικά πήρε τον αριθμό 1
χρονολογείται στην μέση των 20's !!!
Δεν έχει νόημα να επιμείνει κανείς στο "αγωνιστικό" μέρος, αφού δεν μιλάμε για αγώνα ταχύτητας,
αλλά για κάτι που περισσότερο έχει να κάνει με μια γιορταστική αναμνηστική επίδειξη των πραγματικά πανέμορφων μοτοσυκλετών...
Παρά ταύτα ανακοινώθηκε και μία πτώση "αγωνιζομένου" !!
Ακολούθησαν οι... "απονομές", τα κύπελλα κι όλα τα γνωστά διαδικαστικά, φυσικά με συντομία καθώς ουδείς έδωσε σημασία στο ποιος κέρδισε τι...
Αίσθηση μου είναι ότι άρεσε στον κόσμο η εκδήλωση
και δεν ήταν απλώς μια συνάντηση "μηχανόβιων".
Υπήρχε αρκετός "άμαχος" πληθυσμός,
παρά το εξειδικευμένο αντικείμενο της διοργάνωσης.
Δεν έλειψαν και οι "εκτός συναγωνισμού" εντυπωσιακές μηχανές, αλλά και ότι κουλό τροχοφόρο μπορεί να φανταστεί κανείς, από τρίκυκλα ως... φορτηγίδες !!!
Χάρηκα που είδα φίλους παλιούς, κάποιοι εκ των οποίων έχουν γράψει πολύ... χιλιόμετρο στο χώρο.
Η νέα γενιά είχε δυναμική παρουσία παρά το... αρχαιολογικού ενδιαφέροντος αντικείμενο.
Σημαντικό μειονέκτημα ήταν ότι δεν υπήρχε η παραμικρή παροχή από τους διοργανωτές,
κυρίως από τον... πλεονασματικό Δήμο.
Ούτε καν ενημερωτικό έντυπο, για να μην πει κανείς για το υποτυπώδες κέρασμα, σε αντίθεση με τις αντίστοιχες εκδηλώσεις των αυτοκινήτων που όλα αυτά ήταν, την πρώτη φορά, πλουσιοπάροχα...
Είναι προφανές ότι ακόμα και σήμερα η μηχανή,
για μερικούς-μερικούς, θεωρείται... δευτεράτζα.
Το βαρύ έργο του... ανεφοδιασμού ανέλαβε
η "αναθεσούλα" σε γνωστή αλυσίδα αρτοπαρασκευασμάτων, το περίπτερο της πλατείας
και οι... προμήθειες των σακιδίων !!!
2o TOURIST TROPHY ΨΥΧΙΚΟΥ -
ΓΙΟΡΤΗ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ
Το 2ο TOURIST TROPHY ΨΥΧΙΚΟΥ,
έλαβε χώρα στις 1/10/2017,
μια γιορτή μοτοσυκλέτας που τείνει να γίνει θεσμός,
αφού πλαισιώνεται από όλους με αγάπη.
Δεν θα επανέλθω στα βασικά που υπάρχουν ήδη από πέρσι, καθώς η παρούσα αναφορά έχει καθαρά επετειακό και συμβολικό χαρακτήρα.
Το μόνο που χρίζει υπογράμμισης είναι πως πρόκειται για "αναβίωση" αγώνα που γινόταν επί δεκαετίες στο Ψυχικό, από το ένδοξο 1929 περικαλώ !!
Βεβαίως ουδεμία σχέση με το αγωνιστικό μένος που κυριαρχεί σε οποιοδήποτε μοτοσυκλετικό αγώνα, καθώς εδώ μιλάμε κυρίως για εορταστική επίδειξη.
Αν και ήπια η φάση όμως, κάποιοι τις τρώνε τις τούμπες τους.
Φέτος υπήρξε και μια τρίτη κατηγορία μοτοσυκλετών,
οι πιο "καινούργιες" του 1969-1979, που δυστυχώς δεν πρόλαβα γιατί καθυστέρησα να φτάσω...
Ο καιρός αυτή τη φορά το πήγαινε συνεχώς για βροχή
αλλά ευτυχώς οι πρώτες ψιχάλες έπεσαν
μόλις τελείωσαν οι "αγώνες" !
Ο σταθμός RED (96,3 FM αν δεν κάνω λάθος),
έβαζε δυνατές ροκιές και ως εκ τούτου μου φάνηκαν κάπως καλύτερα τα πράγματα αυτή τη φορά !
Όχι όσος πέρσι αλλά αρκετός και πάλι ο κόσμος,
που ήρθε και παρά την κατήφεια των εποχών,
αρκετά κεφάτος, πιθανώς λόγω του ιδιαίτερου
και άκρως φετιχιστικού αντικειμένου...
Σύλλογοι μοτοσυκλετιστών από διάφορα σημεία της χώρας (Κρήτη, Λάρισα κλπ), τίμησαν με την παρουσία τους την εκδήλωση, επαγγελματίες του χώρου της μοτοσυκλέτας, όπως και παλαίμαχοι μηχανόβιοι με γκριζό-ασπρες κοτσίδες και μουσάδες, δώσανε το "παρόν" !
Προϊστορικά δερμάτινα, ξεθωριασμένα tatoo,
μπότες, σπιρούνια και καυτές σέλες...
Στο δεύτερο σκέλος (πάνω) διαγωνίστηκαν οι μηχανές που κατασκευάστηκαν από το 1946 ως το 1968,
και στο τρίτο σκέλος (κάτω) οι "αωνόβιες" κυρίες
που ο χρόνος τους δίνει μια άλλη γοητεία,
αυτές που κατασκευάστηκαν από το 1910 ως το 1945 !!
Εκτός των πανέμορφων παλαιών δικύκλων που είναι διαχρονικές αξίες, μεγάλο ενδιαφέρον είχαν και αυτή τη χρονιά, διάφορα μυστήρια οχήματα 2, 3, 4 ή και περισσοτέρων τροχών !
Είδα κάποιους φίλους και γνωστούς, η γνωστή δημοτική περατζάδα, ικανοποιητικός και ο... άμαχος πληθυσμός.
Παρά το γεγονός ότι μόνο ένα μωρό είδα και φέτος να διαγωνίζεται, στην δεύτερη κατηγορία αν δεν απατώμαι, έχω μεγάλες προσδοκίες από τις επόμενες γενεές...
Βρουμ βρουμμμ...
Ο πλεονασματικός Δήμος μας και πάλι ανέθεσε σε γνωστό αρτοπαρασκευάδικο την μασαμπούκα,
αλλά μάλλον φέτος τους τα χάλασε ο καιρός.
Δεν έμεινα στις απονομές λόγω... ανωτέρας βίας !
Ποιος στη χάρη μας, το τσικνίσαμε πάλι !!
3o TOURIST TROPHY ΨΥΧΙΚΟΥ -
ΓΙΟΡΤΗ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ
Το 3ο TOURIST TROPHY ΨΥΧΙΚΟΥ,
έγινε στις 4/11/2018,
μια γιορτή μοτοσυκλέτας που,
όπως και τις προηγούμενες δύο χρονιές,
εστέφθη με απόλυτη επιτυχία και αν συνεχίσει έτσι,
όπως όλοι ευχήθηκαν, θα γίνει τελικά θεσμός.
Οι φίλοι της μοτοσυκλέτας και οι κάτοικοι της περιοχής, δείχνουν εμπράκτως με την παρουσία τους
την θερμή υποστήριξη τους στην εκδήλωση.
Δεν θα επαναλάβω όσα ήδη έχουν ειπωθεί πέρσι και πρόπερσι, αφού η παρούσα αναφορά έχει καθαρά επετειακό και συμβολικό χαρακτήρα, όπως είπαμε.
Το μόνο που χρίζει συστηματικής υπενθύμισης,
είναι το ότι μιλάμε για την "αναβίωση" ενός αγώνα,
που γινόταν επί δεκαετίες στο Ψυχικό, από το 1929 !!
Πρόκειται βεβαίως για αγώνα δεξιοτεχνίας, μόλις 2 km
και όχι ταχύτητας, 5 Km, όπως ήταν ο παλαιός.
Παρά ταύτα, παρατήρησα αρκετούς καβλογκαζάκηδες που πήγαιναν "μαλλιά κουβάρια", στους οποίους μάλιστα έγιναν και συστάσεις συμμορφώσεως προς το... σύγχρονο πνεύμα του αγώνα !!
Τούμπες πάντως φέτος ούτε είδα ούτε άκουσα !!
Και αυτή τη χρονιά, όπως την προηγούμενη,
υπήρξαν τρεις κατηγορίες μοτοσυκλετών,
δηλαδή και οι πιο "καινούργιες", του 1969-1979.
Αυτή τη φορά πρόσεξα κάποια μικρή αλλαγή στην διαδρομή, στην εκκίνηση,
όπου βρίσκεται και ο πολύς κόσμος, στο παλιό Blue Bell.
Για πρώτη φορά, πριν το τελευταίο αγωνιστικό σκέλος, αυτό των παλαιότερων μοτοσυκλετών,
έγινε ένας "τιμής ένεκεν" γύρος παλαιμάχων πρωταθλητών, ο οποίος έγινε δεκτός με ενθουσιασμό !!
Τόγελος, Χατζημιχάλης, Παπανδρέου, Πανάρετος, Μαράτος κ.α., με ένδοξα μοντέλα του παρελθόντος
καταχειροκροτήθηκαν από τους παρευρισκόμενους.
"Τσίκνα" διχρονίλας και ολίγον... καμένου λαδιού,
γκαζιές και σκασίματα, χρώματα και νίκελ,
πέτσινα και μακρύ μαλλί -σε όσους έχει μείνει-
αλλά και ωραίες κυρίες, μηχανόβιες και μη.
Δυστυχώς, μόνο μια κοπελιά είδα να αγωνίζεται...
Και αυτή τη φορά υπό τους rock ήχους
του ραδιοφωνικού σταθμού RED 96,3 !!
Η παρουσίαση από το μικρόφωνο ήταν ιδιαιτέρως κατατοπιστική, υπήρξε παρέλαση χαιρετισμών και πληροφοριών από παλαίμαχους αγωνιζόμενους,
αλλά και αρκετές γενικές πληροφορίες όπως π.χ.
η λέξη "μοτοσακό", που συνήθως χαρακτηρίζουν κάποιοι τα μοτοποδήλατα, προέρχεται από την ομώνυμη Ελβετική εταιρία, η οποία κατασκεύαζε, επί σειρά ετών, επιτυχημένες μηχανές μεσαίου κυβισμού, 350-400 c.c. !!
Και πάλι, εκτός των πανέμορφων διτρόχων,
είδα καταπληκτικά οχήματα διαφόρων... τροχών και διαστάσεων, αντίκες που δεν βλέπω πια στην αντίστοιχη εκδήλωση του κλασικού αυτοκινήτου,
την οποία μποϊκοτάρουν οι λέσχες αυτοκινήτου
που τρώγονται μεταξύ τους, όπως άκουσα...
Κάθετα στην πλατεία είχαν παρκάρει, σε σχήμα βεντάλιας, καμιά εικοσαριά παλιά εντυπωσιακά MINI COOPER, σε διάφορα χρώματα, δίνοντας μια απίθανη φετιχιστική εικόνα.
Ένα άπαιχτο τρίκυκλο επίσης, μηχανή με καλάθι,
που έλαβε μέρος στον αγώνα, ήταν του 1910 όπως είπανε...
Συγχαρητήρια λοιπόν
και του χρόνου ακόμα καλύτερα !!
Σχετικά με τη μηχανή
έχει προηγηθεί η από 28/6/2015 ανάρτηση με τίτλο :
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου